Over Valerie

Over Valerie

  • Gediplomeerde diëtiste, afgestudeerd met onderscheiding aan de KHBO in 2001
  • Gecertificeerd hormoonexpert sedert 2023 wetenschappelijk erkende opleiding gevolgd in Nederland
  • Meer dan 20 jaar ervaring in het coachen van mensen 
  • Ik ben heel sterk in het personaliseren van advies, advies op maat!
  • 15jaar klinisch diëtiste in AZ groeninge Kortrijk , kennis van verschillende pathologieën
  • Uitbaatster van mijn succesvol afslankcentrum ‘Corpo Balance’
     

3 noodzakelijke stappen om te kunnen afvallen en hormonaal in balans te komen.

3 noodzakelijke stappen om te kunnen afvallen en hormonaal in balans te komen.

Leer in 3 stappen hoe je je hormonale balans kunt herstellen en je metabolisme kunt versnellen voor een blijvend gewichtsverlies.

In dit gratis eBook ontdek je hoe hormonen zoals insuline, oestrogeen en schildklier je vermogen om af te vallen beïnvloeden. Ik geef je eenvoudige stappen om je hormonale balans te herstellen, je metabolisme te optimaliseren en ongewenst gewicht voorgoed kwijt te raken. Van voedingstips tot recepten, dit eBook biedt je de belangrijke tips om op een natuurlijke manier af te vallen, zonder strenge diëten.  Al mijn jarenlange kennis over voeding en hormonen worden gebundeld om van jou de beste IK te maken. Iemand die zich goed in haar vel voelt , vol energie leeft en met een gezond gewicht in balans!
Ontdek met mijn tips en schema’s dat je niet minder, maar anders eet! Het gaat erom wat je eet en dat je het in de juiste verhouding eet. Geen strenge diëten die je toch niet volhoudt!

Herstel je hormonale balans en versnel je metabolisme:

  • Verminder hormonale schommelingen die je afslankproces saboteren.
  • Ontvang voedingsadviezen die helpen bij gewichtsverlies en energie verhogen.
  • Leer welke hormonen invloed hebben op je vetopslag en hoe je ze kunt reguleren.
  • Krijg wetenschappelijk onderbouwde tips om je ideale gewicht te behouden.


 

LIVLIV<br />Jouw Toegankelijke Lifestyle

LIVLIV
Jouw Toegankelijke Lifestyle

Voel je je vermoeid en heb je energie tekort? Ben je niet tevreden met je gewicht of wil je weer in je favoriete kleding passen? Heb je meerdere keren geprobeerd af te vallen, maar zonder blijvend succes? Of wil je gewoon gezonder leven, maar weet je niet waar te beginnen? Misschien ontbreekt het je aan tijd om te koken of zoek je de juiste ondersteuning? Wat je doelen ook zijn, bij LIVLIV helpen we je ze te bereiken én vast te houden.

Wij bieden op maat gemaakte trajecten aan en ondersteunen je met gezonde, natuurlijke producten zoals afslankkoffie, kookboeken, gezonde maaltijden, relaxthee en smaakwater. Kom langs voor een persoonlijk gesprek en ontdek welk van onze drie trajecten het beste bij jou past: het Restart-traject, Detox-traject of Boost-traject.

Waar zorgt Omega 3 voor? Waar zorgt Omega 3 voor?

Waar zorgt Omega 3 voor?

Wat doet Omega 3 voor jouw lichaam?

  • Voorkomt ontstekingen.
  • Voorkomt vage pijntjes en vage klachten.
  • Zorgt voor een mooie huid.
  • Verlaagt risico op hart- en vaatziekten, kanker, alzheimer, artritis, hersenbloedingen en andere ziektebeelden.
  • Je bent helderder in je hoofd.
  • Meer energie.
  • Goede ondersteuner bij hormonale klachten, zoals stemmingswisselingen, opvliegers en menstruatieklachten.
  • Betere opname van vitaminen, mineralen en andere voedingsstoffen.

Waarom heb jij Omega 3 écht nodig?

Waarom heb jij Omega 3 écht nodig?

“Ik eet 2x in de week vis, dat is toch voldoende?” Dit antwoord krijg ik regelmatig van de mensen die ik begeleid, als ik ze vraag of ze een goede dosis omega 3 als aanvulling. Helaas is dat niet voldoende om genoeg Omega 3 in je lichaam op te bouwen en de juiste balans te  cre¨ren met Omega 6.

Veel gezondheidsproblemen en vage klachten worden veroorzaakt door een verstoorde vetzuurbalans. Denk aan hormonale klachten, vermoeidheid, ontstekingen, verminderde concentratie, moeite met afvallen of gewrichtsklachten. Ook is Omega 3 heel belangrijk voor je onze hersenen. Ik raad het iedereen aan om te gebruiken, zowel bij klachten als preventief en werk met het merk Zinzino.

IR Sporten

IR Sporten

IR COCON

Wij beschikken binnen ons centrum over de nieuwste IR cabines. Deze cocons zijn voorzien van dubbele IR en een ionisator om een constante aanvoer van verse lucht te garanderen. 

In een door infrarood lampen verwarmde cabine voert men liggend een doelgericht en medisch verantwoord persoonlijk oefenprogramma uit. Dankzij de verhoogde temperatuur in de cabine ( tot 37°C ) neemt het calorieverbruik toe.

30 min. sporten in de cabine = 1 uur sporten buiten de cabine.

Voordelen:

  • Figuurcorrectie
  • Afslanken
  • Vermindering cellulitis
  • Verbeterde stofwisseling met snellere afvoer van afvalstoffen
  • Verbeterde bloedsomloop
  • Mindere belasting van rug en gewrichten

Hoe werkt het?

Bij iedere start hoort een individueel intake gesprek van 30 min. Er wordt een body - analyse uitgevoerd en een volledige opmeting. Van daaruit wordt een individueel programma opgesteld al dan niet in combinatie met aangepast voedingsadvies. Iedere cabine beschikt over een tablet waarbij iedereen een persoonlijke login krijgt en waar het persoonlijk programma en de oefeningen automatisch verschijnt.

Iedere oefenbeurt duurt 30 min. Om het effect optimaal te bekomen sport je best 2à3x per week. 

Voor gevorderde sporters kunnen gewichtjes de oefeningen wat intenser maken. Ons afslankcentrum is 7/7 toegankelijk tussen 06.00 - 22.00 en is online te boeken.

Bloeduitslagen

Bloeduitslagen

Wil jij ook weten hoe jouw verhoudingen zijn? En wil je werken aan meer balans in je lichaam en minder klachten?

Via onderstaande link kan je een bloedpriktest boeken.

Nadat we de uitslag van de test binnen hebben, vertel ik je jouw resultaten en ontvang je van mij een advies. Je gaat starten met de olie en we testen na 4 maanden weer. Je zult zien welke veranderingen er zijn opgetreden, maar je zult al veel eerder de voordelen van de olie gaan ervaren.

Boek een bloedpriktest
Lymfedrainage: Behandelen van overtollig vocht en afvoeren van afvalstoffen Lymfedrainage: Behandelen van overtollig vocht en afvoeren van afvalstoffen

Lymfedrainage: Behandelen van overtollig vocht en afvoeren van afvalstoffen

ACTIVEER UW CIRCULATIESYSTEEM EN LYMFESTELSEL!

Pressotherapie gebruikt afwisselende druk op verschillende lymfeknopen in ons lichaam. Lymfeklieren worden tegelijk opengezet en overtollig vocht wordt verwijderd.

Eventuele kwalen die ontstaan zijn door slecht werkende circulatie-lymfesystemen worden op deze manier verzacht en gecorrigeerd.

Het is de ideale aanvulling bij afslankbehandelingen die gericht zijn op gewichtsverlies, cellulite, figuurcorrectie, waterretentie & verwijderen van afvalstoffen (detoxerend).

Pressotherapie helpt de bloeddoorstroming te stimuleren en verbetert dus de teint en de stevigheid van de huid.

Het is ook heel effectief bij pre- en postoperatieve behandelingen of postnataal herstel. Eveneens bij spierpijn en pijnlijke gewrichten, vermoeide benen, opgeblazen gevoel.

Bovendien ook heel relaxerend, helpt het bij stress & slapeloosheid.

Wij combineren deze behandelingen met onze CELLUMA LED lamp tegen huidveroudering.

Deze wordt gratis aangeboden bij een drainage behandeling.

Boek een eerste lymfedrainage aan 50% korting
Cupping: Behandelen van cellulite en spierpijnen

Cupping: Behandelen van cellulite en spierpijnen

Cupping is een diepwerkende volledige lichaamsmassage. Het maakt verklevingen los, voert afvalstoffen en vocht af en brengt zuurstofrijk bloed naar de huid en stagnerende spieren.

Spierknobbels worden losgewerkt door de zuigkracht van de cupping. Bindweefselmassage met gebruik van cupping werkt door tot in de diepere lagen van de huid waarbij de cupping ook de oppervlakte mooi strak trekt door zijn zuigkracht. Daarnaast helpt cupping bij het losmaken van onderhuidse verklevingen. De behandeling heeft een geweldige, ontspannende en helende werking.

En bij herhaaldelijke bindweefselmassages met deze cupping-techniek, verkrijg je een mooie, stevige huid.

Bij bepaalde zones op het lichaam waar het bindweefsel verkleefd en ontstoken is kan dit pijnlijk zijn (dit is een signaal dat deze behandeling meerdere malen moet herhaald worden, bij elke behandeling wordt de pijn minder). Belangrijk om na het cuppen voldoende water te drinken om de afvalstoffen af te voeren.

Boek een eerste cupping aan 50% korting
Cryolipolyse: Vetbevriezing

Cryolipolyse: Vetbevriezing

HOE WERKT CRYO 21 - VETBEVRIEZING?

Lichaamsvet is opgebouwd uit meerdere lagen. De onderste laag zit dicht op de spieren en kan worden verminderd door goede voeding en voldoende bewegen.

De laag daarboven ligt net onder de huid en is een hardnekkige vetlaag die niet of nauwelijks is doorbloed en daardoor moeilijker aan is te pakken middels sport en gezonde voeding. Maar we willen er natuurlijk wel graag van af!
Cryolipolyse rekent af met deze hardnekkige vetlaag door gecontroleerde koeling, een methode met wetenschappelijk bewezen resultaat.

Dermatologen aan de prestigieuze Harvard Medical School (VS), Dr. Dieter Manstein en Dr. Rox Anderson, ontdekten namelijk dat vetcellen minder goed tegen kou kunnen dan andere lichaamscellen, ze gaan dan kristalliseren.

Klinische onderzoeken hebben aangetoond dat Cryolipolyse een veilige behandelmethode is, zonder schadelijke gevolgen voor het lichaam.

CRYO 21 BEHANDELING

De behandeling zelf duurt 20 tot 30 minuten. Er wordt een cellulitis crème of verstevigende crème aangebracht op de werkzone terwijl de behandelkop afkoelt tot de gewenste temperatuur.

Deze temperatuur is afhankelijk van de te behandelen zone en het beoogde resultaat. (vetvermindering, versteviging en cellulitis)

Eens de kop is afgekoeld start de uiteindelijke cryotherapie. De behandelkop wordt tegen de huid geplaatst en met zachte beweging wordt de huid, en dan vooral de onderliggende vetlaag, tegen de behandelkop geduwd.

Hoewel deze kop een temperatuur heeft onder nul, voelt dit zeker niet onaangenaam koud aan, integendeel. Deze behandeling is aangenaam en relaxerend.

Na de behandeling wordt de aangebracht crème verder ingemasseerd en wordt meteen de meting herhaald. Zo ziet u onmiddellijk het verkregen resultaat.

IS CRYO 21 VEILIG?

Een Cryo 21 behandeling is absoluut veilig!

Onderzoek heeft aangetoond dat vetcellen van nature kwetsbaarder zijn voor de effecten van koude dan de omliggende weefsels, en dat vetcellen op een veilige manier kunnen geëlimineerd worden zonder de huid te beschadigen.

Het selectieve effect treedt op omdat vetcellen waterhoudende cellen zijn en krystalliseren bij een temperatuur boven het vriespunt.

Met behulp van de Cryo21 kan vetweefsel op een veilige manier afgebroken worden terwijl de huid, spieren en zenuwen intact blijven. Cryolipolyse kan op alle plaatsen apart behandeld worden: buik, dijen, love handles, knieën, kuiten,…

Boek een eerste cryolipolyse aan 50% korting
Suikertraject Suikertraject

Suikertraject

Continue Suiker Analyse - dé manier om jouw verbranding echt te leren kennen

Je suikerspiegel speelt een belangrijke rol in het succesvol afvallen en in het creëren van een goede hormonale balans. Door je glucosegehalte in het bloed beter onder controle te krijgen, zal dit leiden tot een lager gewicht, meer energie, het voorkomen van insulineresistentie en nog zoveel meer. Dankzij de continue suikeranalyse is het mogelijk om dit zelf te monitoren.

Hoe werkt het?

Aan de hand van een glucose sensor (ingebracht in de bovenarm) meten we op elk moment van de dag gedurende 14 dagen hoe jouw bloedsuikerwaarden veranderen onder invloed van voeding, beweging, slaap, stress en meer. In combinatie met een voedingsdagboek brengen we jouw suiker respons in kaart wat toelaat om een gepersonaliseerd voedingsplan op te stellen.

Waarom is dit zo nuttig?

  • Verbetering van jouw energiewaarden:  Te hoge suikerinname zal leiden tot suikerpieken opgevolgd door suikerdips. Daarbij voel je je vermoeid, wazig en futloos. Dit kunnen we met de sensor in kaart brengen en samen oplossen.
  • Verbetering van jouw vetverbranding: Bij te hoge suikerpieken wordt heel wat insuline aangemaakt en schakelt je lichaam over naar vetopslag. Bij sommige maaltijden gaat dit heel snel. Met de sensor bepalen we welke voeding het slechts is, en hoe we vetopslag maximaal kunnen vermijden.
  • Doelgericht & succesvol afvallen rekening houdend met je eigen lichaam

Hormonen Hormonen

Hormonen

Ik ben heel fier mij tot één van de eerste hormoonexperten in België te mogen rekenen.

Na een intensieve opleiding in Nederland leg ik me vooral toe op het resetten van hormonen met het corrigeren van je gewicht en figuur als doel. Stabilisatie en hervalpreventie na het bereiken van je streefgewicht zijn hierbij niet weg te denken.

Aan de hand van wetenschappelijke tools bekijken we welke hormonen al dan niet uit balans zijn en geef ik advies op maat.

Voor wie?

  • Stemmingswisselingen
  • Geen energie, vermoeid
  • Niet lekker in je vel
  • Alleen maar aankomen, afvallen lukt niet
  • Vetopslag benen
  • Migraine
  • Cellulitis
  • Vocht vasthouden
  • Schildklierproblemen
  • Overgangsklachten
  • Verlaagd libido

Mijn doel is je terug goed in je vel te laten voelen, je vrouwelijkheid laten zegevieren en streven naar een optimale gezondheid.

Diëtiek

Diëtiek

Met een persoonlijke aanpak zoeken we naar de beste manier om jouw doelen te bereiken en in stand te houden. 

Ik ben gespecialiseerd in de begeleiding van eigentijdse motiverende trajecten met een snel, doelgericht & gezond resultaat. Dit voornamelijk via reguliere voeding. 

Op doorverwijzing van artsen behandel ik ook alle voedingsproblematiek van zowel gezonde als zieke mensen. Als diëtist mogen wij ook aandoeningen behandelen zoals diabetes, hart en vaatziekten, oncologische problematiek, enz
Als erkend diëtist met RIZIV nummer kan ik voor iedereen een terugbetaling voorzien vanuit de mutualiteiten. Afhankelijk van het type ziekenfonds is er voor iedereen een tegemoetkoming voorzien.

Na een kennismakingsgesprek kan ik advies geven welk traject er best bij u past.

Voeding

Als gediplomeerd en erkend diëtist ben ik lid van de VBVD en geschikt om u individueel en op maat gemaakt voedingsadvies te verstrekken. Sinds 2001 ben ik reeds werkzaam als zelfstandig diëtist en dit tevens met 16 jaar ervaring als klinisch diëtist in AZ groeninge te Kortrijk. Ik behaalde mijn bachelor voedings- en dieetkunde met onderscheiding. Mijn specialisatie is afslanken. Gelieve altijd een doktervoorschrift mee te brengen, zo kan er terugbetaling voorzien worden.

Om up-to-date te blijven volg ik regelmatig opleidingen.

Elke patiënt krijgt een individuele voedingsanalyse met behulp van Tanita 330S.

In dec 2023 behaalde ik mijn diploma hormoonexpert en begeleid ik ook vrouwen met hormonale klachten en vrouwen in de overgang. Als diëtist ben ik meest overtuigd van een gezonde evenwichtige voeding. Als LIVLIV coach werk ik met verschillende trajecten: het BOOST-traject, het DETOX- traject en hetr RESTART traject. Afhankelijk van je doelen en mogelijkheden bekijken we welk traject bij u past. Boek een kennismakingsgesprek in. Dit komt op 45€ en we doen hierbij een volledige analyse en bekijken de mogelijkheden. Je kan dan vrijblijvend al dan niet een traject opstarten.

Indien je wenst te werken met vervangmaaltijden in het kader van eiwitsupplementen kan ik dit ook.

Via de webshop kan je makkelijk onze producten bestellen!

Algemene voorwaarden

​​Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

3. Dag: kalenderdag;

4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.

8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig
in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam salon
Adres
Telefoon
Email
BTW nummer

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit:
Artikel 3 - Toepasselijkheid

  • Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent: de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
  • de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
  • een verwijzing naar de beroepsregels die in België van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze
kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en
deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
Artikel 5 - De overeenkomst

  • de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van verzending;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van hetherroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
  • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen; de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn
gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor
zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de
ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product
niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

5. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de
dag van het aangaan van de overeenkomst.

6. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.

3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

d. die snel kunnen bederven of verouderen;

e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

f. voor losse kranten en tijdschriften;

g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

c. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de

prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen
van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de
overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke
geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

5. De garantie geldt niet indien:
Artikel 11 - Levering en uitvoering

  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
  • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.

4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
Verlenging

  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

4. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

5. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde
duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

6. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

7. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een
maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 - Betaling

1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 - Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de
gebreken heeft geconstateerd.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

(dit formulier alleen 
invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
Aan

Modelformulier voor herroeping

Bedrijfsnaam

Adres

Postcode Stad

emailadres

Telefoonnummer

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):

Besteld op (DD-MM-YYYY) : 
Bestelnummer :
Ontvangen op (DD-MM-YYYY):
Naam/Namen consument(en) Adres consument(en) :
IBAN Rekeningnummer:

Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

Datum(DD-MM-YYYY):

(*)

Doorhalen wat niet van toepassing is.

Algmeen voorbeeld

Samen op weg naar een gezonde levensstijl!

Samen op weg naar een gezonde levensstijl!

DIETIST & HORMOONEXPERT

Hallo!

Ik ben Valerie, geboren in 1980 en gepassioneerd door voeding, lifestyle en hormonen. In 2001 studeerde ik met onderscheiding af als bachelor in de voedings- en dieetkunde aan de KHBO in Brugge. Als dochter van ondernemende ouders in de horeca is de passie voor voeding met de paplepel ingegoten. Mijn droom was om voeding en gezondheid te combineren met de paramedische zorg. En voila, ik werd diëtist. Intussen zette ik ook twee prachtzonen op de wereld, Thor & Mats.

MIJN CARRIERE

Na mijn 3 jaarse opleiding ben ik in 2001 gestart als klinische diëtist in AZ groeninge in Kortrijk. Ik heb er ruim 15 jaar alle ervaring opgedaan in verschillende disciplines zoals oncologie, cardiale revalidatie, pneumologie, obesitas, ondervoeding in de geriatrie,… In 2001 startte ik dan ook als diëtist in bijberoep een eigen praktijk te Zwevegem en was ik ook actief in een huisartsenpraktijk te Lendelede.

Ruim na de geboorte van Mats en mede door de drukte in de eigen praktijk heb ik in 2016 de stap gezet om een eigen afslankcentrum op te richten en dit onder Corpo Balance. Een lichaam in balans is het grootste succes tot een lichamelijk & geestelijke gezondheid!

Mede door mijn grote interesse in hormonen ben ik in sept 2023 mijn opleiding hormoonexpert gaan volgen in Nederland. Het is super fascinerend welke invloed hormonen hebben in ons lichaam. De combinatie van voeding & hormonen is de SLEUTEL voor een lichaam in balans.

Om mijn kennis met andere paramedische collega’s verder te blijven delen werk ik vanaf juli 2024 ook in groepspraktijk De Sterre te Avelgem.